Ustalenie numeru porządkowego la budynku
1. Załączniki
Załącznik 1 -Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
2. Sprawy prowadzi
Referat Geodezji i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Tarczynie , ul. Juliana Stępkowskiego 17 , pok.113
3. Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)
Pisemny wniosek o ustalenie numeru porządkowego dla budynku wraz z:
a. dla budynku istniejącego – kopię mapy zasadniczej lub ewidencyjnej z aktualnym stanem zabudowy (jeśli budynek nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków)
b. dla budynku będącego w trakcie budowy – kopię decyzji o pozwoleniu na budowę i kopię projektu zagospodarowania działki
c. dla budynku prognozowanego do wybudowania – może być nadany w przypadku, gdy działka na której ma być budynek wybudowany znajduje się na terenie przeznaczonym pod przedmiotową zabudowę, zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego
lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
4. Forma załatwienia
Pisemne zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego budynku.
5. Termin załatwienia
W ciągu miesiąca od złożenia wniosku
6. Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
7.Opłaty
Opłata skarbowa:
-
od zawiadomień o ustaleniu numeru porządkowego budynku nie pobiera się opłaty skarbowej,
-
od wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego budynku należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł,
-
od żądania poświadczonej kopii wydanego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku należy uiścić opłatę w wysokości 5 zł od 1 strony dokumentu.
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać (np. na poczcie, przelewem bankowym)
na konto Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej O/ Tarczyn .
Rachunek 12 9291 0001 0101 5887 2000 0010
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
8. Podstawa prawna
1. Art. 47 a ust. 5 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1990 ze zm.),
2. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 roku w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz.U. z 2021 r., poz. 1368),
3. Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 267),
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., 1282 ze zm.).
9. Informacje dodatkowe dla klienta
1. O ustalenie numeru wnioskować może właściciel lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają
2. Ewidencja miejscowości, ulic i adresów zawiera między innymi dane adresowe określające numery porządkowe budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy
i prognozowanych do wybudowania. Ewidencja miejscowości, ulic i adresów, oprócz w/w danych może zawierać także dane adresowe dotyczące obiektów, takich jak: parkingi, garaże, wjazdy
i wejścia do parków, ogrodów oraz innych miejsc zorganizowanego wypoczynku lub działalności gospodarczej.
3.Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów
i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
4. Na tabliczce, oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu,
a w miejscowościach bez ulic lub placów albo posiadających ulice lub place bez nazw – nazwę miejscowości.
4. W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.