Zgłoszenie zmiany we wpisie do ewid.dział.gosp.
Zgłoszenie zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
Opłaty:
Zwolnione z opłaty na podstawie art.7a ust.3 ustawy z dnia 19 listopada 1999r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm).
Jednostka odpowiedzialna:
Referat Budżetowo - Finansowy pok. nr 4 tel. (22) 715 79 28
Zgodnie z art. 7c ustawy z dnia 19 listopada 1999r. prawo działalności gospodarczej, Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.) organ ewidencyjny wydaje decyzję o odmowie wpisu jeżeli:
1. Zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nieobjętej przepisami ustawy.
2. Zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie.
3. Prawomocnie orzeczona zakaz wykonywania określonej w zgłoszeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę.
W przypadku odmowy dokonania zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wydana zostaje decyzja administracyjna, od której stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Burmistrza Tarczyna w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Dodatkowe informacje:
1. Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna.
2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno zawierać:
1)oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile taki posiada,
1a) numer NIP przedsiębiorcy, o ile taki posiada,
2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale wykonuje działalność poza miejscem zamieszkania – również wskazanie siedziby i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca,
3) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD),
4) wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej,
5) numer telefonu kontaktowego i adres poczty telefonicznej, o ile przedsiębiorca posiada.
3. Organ ewidencyjny dokonuje wpisu do ewidencji działalności gospodarczej niezwłocznie po otrzymaniu podpisanego wniosku i z urzędu doręcza przedsiębiorcy zaświadczenie o wpisie.
4. Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej jest jednocześnie wnioskiem o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej (REGON), zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym do ZUS/KRUS, zgłoszeniem identyfikacyjnym albo aktualizacyjnym do Naczelnika Urzędu Skarbowego.
5. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, w zakresie danych zawartych w zgłoszeniu o wpis, powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian, a także informacje o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
Podstawa prawna:
Art. 7a ust.1 i 7d ust.1,ust. 3 ustawy z dnia 19 listopada 1999r. - PRAWO DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ (Dz.U.Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.).