ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY
 

Wymagane dokumenty:
 

1. Ważny dokument stwierdzający tożsamość.
 

2. Wypełniony i podpisany formularz „Zgłoszenie pobytu stałego”/ (odrębny dla każdej osoby meldującej się, w tym również dla dziecka).
Formularz w formie dokumentu elektronicznego – patrz pkt.7.

 

3. Dokument (oryginał do wglądu) potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, umowa cywilno-prawna, orzeczenie sądu, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu, z którego jednoznacznie wynika adres, pod który osoba ma być zameldowana) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowania.
 

Opłaty:
 

Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
 


Termin i sposób załatwiania sprawy:
Załatwianie sprawy meldunkowej w formie zameldowania na pobyt stały następuje bezzwłocznie po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów, oraz po poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego;

 

Organ dokonujący zameldowania na pobyt stały wydaje z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały.
 

Uwagi:
1. Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego ( tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 2000, 2185, z 2023 r. poz. 775), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego ważnego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach, innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
2. Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wys. 17,00 zł na rachunek Urzędu Miejskiego w Tarczynie :

BS Biała Rawska 12 9291 0001 0101 5887 2000 0010  , z wyjątkiem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
3. Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę.

 

4. W celu zameldowania na pobyt stały nie ma konieczności wymeldowania się z dotychczasowego miejsca pobytu stałego (polega to na możliwości dokonania zameldowania w miejscu nowego pobytu bez konieczności stawienia się w organie miasta/gminy dotychczasowego miejsca pobytu celem dokonania wymeldowania);
 

5. Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu przybycia do tego miejsca.
 

6. Zameldowanie ma charakter rejestracyjny.
 

7. Do formularza składanego w formie dokumentu elektronicznego wnioskodawca jest zobowiązany dołączyć dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów. Formularz w formie dokumentu elektronicznego może być złożony również przez pełnomocnika posiadającego numer PESEL, który dołącza dodatkowo pełnomocnictwo. Przy procedurze elektronicznej wymagany jest profil zaufany.
 

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
 

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 ze zm., z 2023 r. poz. 497,1394,1941).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017, poz. 2411).

3.Obwieszczenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 września 2022 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego. (Dz.U. z 2022 r. poz. 2070).
4. Część IV załącznika do Ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2412, 2236, z 2023 r. poz. 2111).

 

Wymagane załączniki:

Wniosek Zgłoszenie pobytu stałego - znajduje się na stronie obywatel.gov.pl

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Tarczynie

ul. Juliana Stępkowskiego 17

05-555 Tarczyn

Referat Spraw Obywatelskich, Obronnych i Zarządzania Kryzysowego

Pok. Nr 9

Tel. (22) 715-79-33

Urząd czynny:

poniedziałek, środa, czwartek 8-16

wtorek 8-17

piątek 8-15

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Monika Trzaskawka
(2024-02-07 14:41:25)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki