ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY

ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY (PONAD 3 MIESIĘCE)

 

Wymagane dokumenty:
1. Ważny dokument stwierdzający tożsamość.
 

2. Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego”/”Temporary residence registration form”(odrębny dla każdej osoby meldującej się, w tym również dla dziecka).
 

3. Dokument (oryginał do wglądu) potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie (akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, umowa cywilno-prawna lub orzeczenie sądu, z którego jednoznacznie wynika adres, pod którym osoba ma być zameldowana) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia zgody na zameldowanie.

Uwagi:
 

1/ Istnieje możliwość zameldowania na pobyt czasowy z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu czasowego oraz miejsca pobytu stałego (polega na możliwości dokonania zameldowania w miejscu nowego pobytu czasowego bez konieczności stawienia się w organie miasta/gminy dotychczasowego miejsca pobytu czasowego lub stałego celem dokonania wymeldowania).
 

2/ Zameldowania w miejscu pobytu czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, 2185., z 2023 r. poz. 775), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego ważnego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach, innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
 

3/ Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wys. 17.00 zł, płatnej na rachunek Urzędu Miejskiego w Tarczynie: BS Biała Rawska 12 9291 0001 0101 5887 2000 0010, z wyjątkiem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
 

4/ Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę.
 

5/ Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązana zameldować się w miejscu pobytu najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca. Przez miejsce pobytu czasowego należy rozumieć przebywanie poza miejscem pobytu stałego przez okres ponad 3 miesięcy.
 

6/ Zameldowanie ma charakter rejestracyjny.
 

7/ Do formularza składanego w formie dokumentu elektronicznego wnioskodawca jest zobowiązany dołączyć dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tego dokumentu, a obywatel nieposiadający tytułu prawnego do lokalu dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzające pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu, a w razie niemożności ich uzyskania - odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów.
Formularz w formie dokumentu elektronicznego może być złożony również przez pełnomocnika posiadającego numer PESEL, który dołącza dodatkowo pełnomocnictwo. Przy procedurze elektronicznej wymagany jest profil zaufany.

 

Opłaty:
Czynności związane z zameldowaniem na pobyt czasowy nie podlegają opłatom

 

Termin i sposób załatwiania sprawy:
 

1. Czynność zameldowania dokonywana jest bezzwłocznie, w wypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów, oraz poprawnym wypełnieniu formularza zgłoszenia pobytu czasowego.
 

2. Zgodnie z art. 32, ust. 2 ustawy z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności „Organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje osobie, na jej wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy”.
 

Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
 

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
 

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (Dz.U. z 2022 r. poz. 1191, z 2023r. poz. 497,1394,1941)
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r.
w sprawie określania wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego ( Dz. U. z 2017 r.poz.2411.)

3.Obwieszczenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 września 2022 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.

4. Część IV załącznika do Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. 2022 r. poz. 2142, 2236, z 2023 r. poz. 2111).

 

Wymagane załączniki:

Wniosek Zgłoszenie pobytu czasowego - znajduje się na stronie obywatel.gov.pl

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Tarczynie

ul. Juliana Stępkowskiego 17

05-555 Tarczyn

Referat Spraw Obywatelskich, Obronnych i Zarządzania Kryzysowego

Pok. Nr 9

Tel. (22) 715-79-33

Urząd czynny:

poniedziałek, środa, czwartek 8-16

wtorek 8-17

piątek 8-15

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Monika Trzaskawka
(2024-02-07 12:36:31)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki