Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
Wymagane dokumenty:
1. Podanie o wymeldowanie skierowane do Burmistrza Tarczyna,
2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości, z której ma nastąpić wymeldowanie (akt notarialny, umowa o przydziale lokalu, wypis z księgi wieczystej) wskazujący osobę posiadającą prawo do lokalu lub nieruchomości.
Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości 10,00 zł. za wydanie decyzji.
Opłaty należy dokonać na rachunek Urzędu Miejskiego w Tarczynie: BS Biała Rawska
12 9291 0001 0101 5887 2000 0010
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie po uprawomocnieniu się decyzji.
Tryb odwoławczy:
Zainteresowanemu przysługuje odwołanie od wydanej decyzji za pośrednictwem Burmistrza Tarczyna do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie Plac Bankowy 3/5, 00 – 950 Warszawa, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie (odwołanie jest wolne od opłaty skarbowej).
Uwagi:
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie, w przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku, do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Grójcu - Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie).
Wniosek o wymeldowanie może złożyć tylko i wyłącznie właściciel lub główny najemca lokalu z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 1191. ze zm., z 2023 r. poz. 497,1394,1941 ),
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2022 r. poz. 2000, 2185., z 2023 r. poz. 775).
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Tarczynie
ul. Juliana Stępkowskiego 17
05-555 Tarczyn
Referat Spraw Obywatelskich, Obronnych i Zarządzania Kryzysowego
Pok. Nr 9
Tel. (22) 715-79-33
Urząd czynny:
poniedziałek, środa, czwartek 8-16
wtorek 8-17
piątek 8-15