Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej

WYMELDOWANIE W DRODZE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

 

 

Wymagane dokumenty:

 

1. Podanie o wymeldowanie skierowane do Burmistrza  Tarczyna,

2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub nieruchomości, z której ma nastąpić wymeldowanie (akt notarialny, umowa o przydziale lokalu, wypis z księgi wieczystej) wskazujący osobę posiadającą prawo do lokalu lub nieruchomości.

 

Opłaty:

Opłata skarbowa w wysokości 10,00 zł. za wydanie decyzji.

Opłaty należy dokonać na rachunek Urzędu Miejskiego w Tarczynie: BS Biała Rawska 

12 9291 0001 0101 5887 2000 0010

 

 

Termin załatwienia sprawy:

Niezwłocznie po uprawomocnieniu się decyzji.

 

Tryb odwoławczy:

Zainteresowanemu przysługuje odwołanie od wydanej decyzji za pośrednictwem Burmistrza Tarczyna do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie Plac Bankowy 3/5,  00 – 950 Warszawa, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie (odwołanie jest wolne od opłaty skarbowej).
 

Uwagi:
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w   postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie, w przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku, do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Grójcu - Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie).

Wniosek o wymeldowanie może złożyć tylko i wyłącznie właściciel lub główny najemca lokalu z  którego ma nastąpić wymeldowanie.

 

Podstawa prawna:

 

1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r. poz. 1191. ze zm., z 2023 r. poz. 497,1394,1941 ),

2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2022 r. poz. 2000, 2185., z 2023 r. poz. 775).

 

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Tarczynie

ul. Juliana Stępkowskiego 17

05-555 Tarczyn

Referat Spraw Obywatelskich, Obronnych i Zarządzania Kryzysowego

Pok. Nr 9

Tel. (22) 715-79-33

Urząd czynny:

poniedziałek, środa, czwartek 8-16

wtorek 8-17

piątek 8-15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Monika Trzaskawka
(2024-02-07 14:49:31)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki