Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego

WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO

 

Wymagane dokumenty:


1. Ważny dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty).
2. Wypełniony formularz: „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego”/”Notification of a change” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”/”Notification of a change”.
3. Wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego ( tekst jedn.. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000,2185., z 2023 r. poz. 775), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego ważnego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach, innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym
miejscu pobytu.

Uwagi:


1. Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17.00 zł., na rachunek Urzędu Miejskiego w Tarczynie : BS Biała Rawska 12 9291 0001 0101 5887 2000 0010 , z wyjątkiem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
2. za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę.

Opłaty:
Czynności związane z wymeldowaniem nie podlegają opłatom.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
1. Czynność wymeldowania dokonywana jest bezzwłocznie, w przypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów, oraz po poprawnym wypełnieniu formularza „Zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego”, lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”;
2. Organ dokonujący wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego wydaje osobie na jej wniosek, zaświadczenie o wymeldowaniu.

3. Wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wys. 17 zł.
 

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności ( Dz.U. z 2022r. poz. 1191 ze zm., z 2023 r. poz. 497,1394,1941).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określania wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 r.poz.2411).

3.Obwieszczenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 września 2022 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego. (Dz.U. z 2022 r. poz. 2070).
4. Część IV załącznika do Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz.U. z 2022 r. poz. 2412,2236, z 2023 r. poz. 2111.)

 

Wymagane załączniki:

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
- znajduje się na stronie obywatel.gov.pl

 

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Tarczynie

ul. Juliana Stępkowskiego 17

05-555 Tarczyn

Referat Spraw Obywatelskich, Obronnych i Zarządzania Kryzysowego

Pok. Nr 9

Tel. (22) 715-79-33

Urząd czynny:

poniedziałek, środa, czwartek 8-16

wtorek 8-17

piątek 8-15

 

 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Monika Trzaskawka
(2024-02-07 15:07:53)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki