Kierownictwo Urzędu - Burmistrz
Burmistrz
Urząd Burmistrza sprawuje: Dorota Lisicka
Tel. (48 22) 715 79 00
Kompetencje Burmistrza Gminy Tarczyn
na podstawie Zarządzenia Nr 13/03 Burmistrza Tarczyna
z dnia 17 kwietnia 2003 roku oraz Statutu Gminy z dnia 22 sierpnia 2001 r.
§ 1
Burmistrz wykonuje zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz w innych przepisach określających status Burmistrza. Burmistrz pełni funkcje reprezentacyjne, utrzymuje kontakty z otoczeniem. Burmistrz jest służbowym przełożonym wszystkich pracowników Urzędu.
§ 2
Burmistrz kieruje bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentuje ją na zewnątrz.
§ 3
Do zadań Burmistrza należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy,
2) ogłaszanie budżetu Gminy i sprawozdania z jego wykonania,
3) wydawanie Sekretarzowi Gminy poleceń i wskazówek dotyczących sposobu prowadzenia spraw Gminy,
4) przygotowywanie sprawozdań z działalności Burmistrza,
5) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej,
6) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
7) reprezentowanie Gminy na zewnątrz,
8) przygotowywanie wniosków i propozycji pod obrady Rady Miejskiej,
9) wykonywanie zadań administratora danych w zakresie dotyczącym wymagań technicznych i organizacyjnych jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych,
10) koordynowanie krajowego systemu ratownictwa gaśniczego na obszarze gminy,
11) wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej,
12) współdziałanie z organami policji w zakresie przestrzegania prawa i porządku publicznego,
13) współdziałanie w zakresie ochrony zdrowia i opieki społecznej.
§ 4
Burmistrz sprawuje nadzór nad działalnością;
1) Zastępcy Burmistrza,
2) Sekretarza Gminy,
3) Skarbnika Gminy,
4) Referatem Spraw Obywatelskich
5) Referatem Budownictwa, Inwestycji i Ochrony Środowiska
6) Samodzielnymi stanowiskami pracy.