Referat Gospodarki Komunalnej, Transportu i Utrzymania Dróg

Referat Gospodarki Komunalnej, Transportu i Utrzymania Dróg

tel. 227157939, 22 7157946

 

Przyjęcia interesantów:

poniedziałek:  900 - 1800,

wtorek:  800 - 1600,

środa:  800 - 1600,

czwartek: 800 - 1600,

piątek: 800 - 1500.

Referat mieści się w budynku przy ul. Rynek 8a.

Do zadań Referatu Gospodarki Komunalnej, Transportu i Utrzymania Dróg należy:

1. zarządzanie siecią dróg gminnych w zakresie:

  1. opracowywania planów rozwoju sieci drogowej,

  2. prowadzenia okresowych kontroli technicznego stanu dróg i obiektów mostowych,

  3. planowania i wykonywania remontów, bieżącego utrzymania nawierzchni drogowej, chodników, obiektów inżynierskich i mostowych, urządzeń zabezpieczających ruch oraz innych urządzeń związanych z drogą,

  4. koordynacji robót w pasie drogowym,

  5. prowadzenia ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych,

  6. przeciwdziałania niszczeniu dróg przez ich użytkowników, orzekania
    o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia,

  7. wprowadzania ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,

  8. utrzymania zieleni przydrożnej w tym sadzenie oraz usuwanie drzew i krzewów,

  9. wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego oraz lokalizowanie w nim obiektów nie związanych z gospodarką drogową wraz z naliczeniem należnej opłaty,

  10. umieszczania i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic i placów,

  11. nadzoru nad oświetleniem ulicznym,

  12. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg publicznych,

2. zarządzanie nieruchomościami zabudowanymi budynkami mieszkalnymi, użytkowymi oraz innymi budynkami związanymi z wykonywaniem zarządu stanowiącymi własność lub współwłasność Gminy w zakresie:

  1. zarządzania budynkami mieszkalnymi, w tym stanowienie zasad regulaminu porządku domowego,

  2. przydziału lokali i pomieszczeń socjalnych,

  3. przygotowywania umów najmu lokali mieszkalnych oraz wyrażania zgody na podnajem lokali,

  4. przekwaterowywania do innego lokalu mieszkalnego osób z budynków przeznaczonych do rozbiórki lub remontu,

  5. usuwania skutków samowoli lokalowej,

  6. prowadzania działań związanych z wynajmowaniem lokali użytkowych,

  7. wypowiadania umów  najmu  lokali mieszkalnych i użytkowych,

  8. nakazywania udostępnienia lokalu,

  9. przydzielania lokali w domach nie stanowiących własności Gminy w czasie klęski żywiołowej,

  10. prowadzenia okresowych kontroli stanu technicznego obiektów wraz
    z wykonywaniem robót remontowych i zabezpieczających,

  11. przygotowania projektów uchwał z zakresu sprawowania zarządu nieruchomościami zabudowanymi w tym ustalenia wysokości stawek czynszu,

  12. wystawianie faktur z tytułu płatności za czynsz mieszkalny, dzierżawny i użytkowy, 

  13. sprzedaż lokali na rzecz najemcy z gminnego zasobu mieszkaniowego,

3. utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej,

4. utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Tarczyn

  1.  utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach budynków Urzędu, zaopatrywanie Urzędu w środki czystości,

  2. prowadzenie targowiska gminnego, utrzymanie porządku i czystości
    na targowisku,

5. opracowywanie regulaminu targowiska,

6. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie wysokości stawek dziennych opłaty targowej i sposobu poboru tej opłaty,

7. tworzenie i utrzymywanie terenów zielonych,

8. podejmowanie i wykonywanie czynności mających na celu utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy,

9. utrzymanie czystości i porządku na przystankach autobusowych,

10. nadzorowanie nad osobami skierowanymi z sądu do wykonywania nieodpłatnej, kontrolowanej pracy na cele społeczne,

 11. prowadzenie rejestru miejsc pamięci narodowej oraz ich opieka nad nimi,

12. Transport

  1. nadzorowanie i utrzymanie gminnych środków transportu.

  2. nadzór nad transportem publicznym.

  3. inicjowanie oraz wdrażanie rozwiązań z zakresu transportu publicznego.

  4. nadzór nad parkingami miejskimi.

  5. udzielanie zgód na przejazd ładunków ponadnormatywnych  drogami gminnymi.

  6. wydawanie zgód na korzystanie przez przewoźników z przystanków autobusowych.

Opracowano na podstawie zarządzenia nr 201/2024 z dnia 31 grudnia 2024 roku w sprawie nadania Urzędowi Miejskiemu w Tarczynie Regulaminu Organizacyjnego

 

  •  

Wytworzył:
Udostępnił:
Ostatnio zmodyfikował:
Borkowska Monika
(2025-02-28 10:46:00)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki