Samodzielne stanowisko pracy ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Samodzielne stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego należy:
w zakresie Spraw Obronnych:
1) opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych;
2) opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenia dokumentacji szkoleniowej;
3) opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania Gminy, a także stosownych programów obronnych;
4) opracowywanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia gminy na potrzeby obronne;
5) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Burmistrza zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
6) opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Urzędu na czas wojny oraz projektu zarządzenia Burmistrza wprowadzającego ww. Regulamin w życie;
7) opracowywanie i bieżące uaktualnianie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań w wyższych stanach gotowości obronnej;
8) opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji Stałego Dyżuru;
9) analizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania wyjaśniającego i przygotowanie decyzji o przeznaczeniu osób lub rzeczy na potrzeby świadczeń na rzecz obrony;
10) opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń osobistych i etatowych (doraźnych) świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonywania w razie ogłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów;
11) nakładanie na mieszkańców obowiązku wykonywania świadczeń osobistych
i rzeczowych na rzecz obronności kraju;
12) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny;
13) opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej.
w zakresie Zarządzania Kryzysowego:
1) kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy;
2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
a) realizacja zaleceń do gminnego planu reagowania kryzysowego,
b) opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu reagowania kryzysowego;
3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia;
4) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania Gminy;
5) przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
6) realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej.
7) pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;
8) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
9) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
10) współpracę z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
11) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
12) realizację zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
w zakresie Koordynatora ds. dostępności:
1) koordynacja spraw i zagadnień związanych z dostępnością dla osób o szczególnych potrzebach,
2) działania sprawdzające i kontrolne w zakresie dostępności,
3) opracowanie analizy dostępności obiektu,
4) wdrażanie planu przygotowania i poprawy warunków dostępności,
5) opracowanie raportu o stanie dostępności podmiotu publicznego dla właściwego w sprawie Ministerstwa,
6) zgłaszanie propozycji i projektów dostosowania i poprawy zapewnienia dostępności obiektów.
Opracowano na podstawie zarządzenia nr 201/2024 z dnia 31 grudnia 2024 roku w sprawie nadania Urzędowi Miejskiemu w Tarczynie Regulaminu Organizacyjnego.