Referat Planowania i Inwestycji
Referat Planowania i Inwestycji
Kierownik Referatu : Marek Lewtak
pok. nr 13: tel. (48 22) 715 79 32
Planowanie przestrzenne:
pok. nr 12: tel. 22 715-79-38 , 22 715-79-37
Zamówienia publiczne:
pok. nr 13: tel. 22 715-79-48
Przyjęcia interesantów:
poniedziałek: 900 - 1800,
wtorek: 800 - 1600,
środa: 800 - 1600,
czwartek: 800 - 1600,
piątek: 800 - 1500.
Do zadań Referatu Planowania i Inwestycji:
1. w zakresie inwestycji
1) Opracowywanie planów realizacji inwestycji prowadzonych przez Gminę.
2) Opracowywanie i przedstawianie Burmistrzowi rocznych planów inwestycji w zakresie rzeczowym i finansowym.
3) Sprawowanie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem prac przygotowawczych związanych z planowanymi inwestycjami realizowanymi przez Gminę w tym między innymi:
- zlecanie opracowania programów i koncepcji,
- zlecanie opracowania dokumentacji technicznej,
- zlecanie niezbędnych badań i ekspertyz,
- sprawdzanie kompletności dokumentacji.
4) Organizowanie i przeprowadzanie przetargów na wykonanie inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
5) Opracowywanie projektów umów na wykonanie inwestycji.
6) Przygotowywanie projektów umów dla inspektora nadzoru budowlanego.
7) Wprowadzanie wykonawców na teren budowy.
8) Opracowywanie wystąpień o przyznanie dotacji na realizowane inwestycje.
9) Przeprowadzanie kontroli właściwego i terminowego wykonywania prac inwestycyjnych.
10)Koordynacja inwestorska prowadzonych robót.
11)Udział w komisjach odbioru częściowego i końcowego wykonanych inwestycji.
12)Przeprowadzanie rozliczeń rzeczowo-finansowych wykonywanych inwestycji.
13)Prowadzenie ewidencji faktur i rachunków oraz podpisywanie pod względem merytorycznym faktur i rachunków dotyczących prowadzonych zadań inwestycyjnych.
14)Przeprowadzanie rozliczeń rzeczowo-finansowych z wykonanych inwestycji.
15)Opracowywanie sprawozdań z wykonanych inwestycji oraz rocznych sprawozdań dla GUS, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
16)Opracowywanie dokumentacji dotyczącej przeprowadzenia badań i ekspertyz.
17)Współpraca z lokalną społecznością w realizacji zadań inwestycyjnych w zakresie zaopatrzenia w wodę, odprowadzenia ścieków, budowy dróg, oświetlenia ulicznego oraz innych inwestycji prowadzonych na terenie danej miejscowości z udziałem Gminy.
18)Ścisła współpraca ze Skarbnikiem Gminy przy sporządzaniu rozliczeń rzeczowo-finansowych z prowadzonych inwestycji.
19)Kompletowanie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych inwestycji.
20)Przekazywanie zrealizowanych inwestycji użytkownikowi.
2. W zakresie zamówień publicznych
1) Dokonywanie zamówień na roboty budowlane, dostawy, usługi.
2) Kompletowanie dokumentów niezbędnych przy dokonywaniu zamówienia.
3) Przestrzeganie podstawowych zasad i procedur wynikających z regulacji prawnych.
4) Opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
5) Podawanie do publicznej wiadomości informacji o prowadzonych postępowaniach i ich wynikach zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3. W zakresie zagospodarowania przestrzennego:
1) przygotowywanie projektu uchwały o przystąpieniu do sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
2) przedłożenie studium do zaopiniowania właściwym organom,
3) przygotowywanie projektu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
4) uwzględnianie w planach zagospodarowania przestrzennego gminy zadań ochrony zabytków,
5) ogłoszenie w miejscowej prasie oraz przez obwieszczenie o przystąpieniu do sporządzania planu,
6) zawiadamianie na piśmie o przystąpieniu do sporządzenia planu organów właściwych do uzgadniania projektu planu,
7) badanie spójności rozwiązań projektu planu z polityką przestrzenną gminy określoną w studium,
8) uzgadnianie projektu planu z właściwymi organami,
9) zawiadamianie na piśmie o terminie wyłożenia projektu planu właścicieli nieruchomości, których interes prawny może być naruszony ustaleniami planu, od których może być pobrana opłata w związku ze wzrostem wartości nieruchomości osób, których wnioski nie zostały uwzględnione,
10) wykładanie projektu planu do publicznego wglądu,
11) przyjmowanie protestów i zarzutów oraz ich rozpatrywanie,
12) przedstawianie radzie gminy protestów i zarzutów nie uwzględnionych w projekcie planu,
13) ogłaszanie w miejscowej prasie oraz przez obwieszczenie terminu sesji, na której rada gminy rozpatrzy nie uwzględnione protesty i zarzuty oraz terminu sesji, na której będzie rozpatrywany projekt planu,
14) doręczanie zainteresowanym wyciągu z uchwały rady gminy rozstrzygających o nie uwzględnieniu zarzutów wraz z pouczeniem o wniesieniu skargi do Sądu Administracyjnego,
15) przedstawianie radzie gminy do uchwalenia projektu planu,
16) kierowanie uchwały rady gminy w sprawie planu do ogłoszenia w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym,
17) wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego oraz pobieranie opłaty administracyjnej za wydawane wypisy,
18) prowadzenie rejestrów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
19) dokonywanie oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przedstawianie radzie gminy, co najmniej raz na cztery lata wyników tej oceny,
20) przeprowadzanie analizy wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i występowanie do rady gminy ze stosownymi wnioskami,
21) naliczanie jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w przypadku, gdy właściciel lub użytkownik wieczysty zbywa tę nieruchomość,
22) określanie udziału właścicieli gruntów w kosztach budowy urządzeń infrastruktury technicznej: podejmowanie czynności w celu ustalania opłat adiacenckich z tytułu urządzenia lub modernizacji drogi albo stworzenia warunków do podłączenia nieruchomości do poszczególnych urządzeń infrastruktury technicznej,
23) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
24) działanie w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków w zakresie użytkowania obiektu zabytkowego zgodnie z zasadami opieki nad zabytkami i w sposób odpowiadający jego wartości zabytkowej.
25) wydawanie postanowień opiniujących projekty podziału nieruchomości.
Opracowano na podstawie zarządzenia nr 25/13 z dnia 5 kwietnia 2013 r. w sprawie nadania Urzędowi Miejskiemu w Tarczynie Regulaminu Organizacyjnego (z późniejszymi zmianami)