Referat Ochrony Środowiska, Gospodarki Odpadami, Rolnictwa, Wodociągów i Kanalizacji

Referat Ochrony Środowiska, Gospodarki Odpadami, Rolnictwa, Wodociągów i Kanalizacji

Kierownik referatu - Radosław Przygodzki, tel. 22 7157940

Przyjęcia interesantów:

poniedziałek:  900 - 1800,

wtorek:  800 - 1600,

środa:  800 - 1600,

czwartek: 800 - 1600,

piątek: 800 - 1500.

Referat mieści się w budynku przy ul. Rynek 8a.

Do zadań Referatu Ochrony Środowiska, Gospodarki Odpadami Rolnictwa, Wodociągów i Kanalizacji należy:

 1) zarządzanie odbiorem odpadów komunalnych z terenu Gminy w zakresie:

  1. objęcia nieruchomości systemem odbioru i gospodarowania odpadami komunalnymi wraz z prowadzeniem rejestru bazy danych,
  2. nadzoru gospodarowania odpadami komunalnymi w tym realizacji zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne,
  3. prowadzenia Rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  4. planowania i prowadzenia kampanii informacyjnej i edukacyjnej,
  5. wydawania decyzji w sprawie określenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
  6. prowadzenie monitoringu nieczynnego składowiska odpadów komunalnych w miejscowości Jeżewice,
  7. przygotowania projektów uchwał z zakresu utrzymania czystości i porządku w gminach w tym ustalenia wysokości stawek za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

2) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania urządzeń komunalnych: sieci kanalizacyjnej sanitarnej i deszczowej, ujęć wody, stacji uzdatniania wody i sieci wodociągowych w zakresie:

  1. zapewnia zdolności posiadanych urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem oraz dostaw wody i odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny,
  2. zapewnienia należytej jakości dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków oraz prowadzenia regularnej kontroli ich jakości,
  3. określania potrzeb w zakresie rozwoju urządzeń komunalnych oraz ustalanie kierunków i sposobów ich zaspokajania,
  4. prowadzenia okresowych kontroli stanu technicznego obiektów i urządzeń wraz z wykonywaniem robót remontowych i zabezpieczających, inicjowanie działań związanych z budową i modernizacją urządzeń komunalnych,
  5. przygotowania projektów uchwał z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków,
  6. występowanie do Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w sprawach taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
  7. nadzór technologiczny nad stacjami uzdatniania wody i oczyszczalniami ścieków,
  8. sporządzanie sprawozdań do jednostek kontrolnych tj: WIOŚ, PSSE, Wody Polskie, Nadzór Budowlany oraz współdziałanie w ramach prowadzonych przez nie kontroli.
  9. wystawianie faktur za świadczone usługi dostarczania wody i odprowadzania ścieków,

3)  zadania z zakresu ochrony środowiska:

  1. wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach określającej warunki realizacji przedsięwzięcia,
  2. wydawania zezwoleń oraz prowadzenie rejestru zgłoszeń na usunięcie drzew i krzewów,
  3. naliczanie opłat i kar za usunięcie drzew i krzewów,
  4. wydawania decyzji nakazujących posiadaczom odpadów usunięcie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
  5. wydawania zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz transport nieczystości ciekłych,
  6. przyjmowanie i weryfikacja sprawozdań podmiotów odbierających nieczystości ciekłe,
  7. prowadzenia okresowych przeglądów stanu cennych przyrodniczo obiektów i określania potrzeb w zakresie ich pielęgnacji,
  8. unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest,
  9. przygotowania programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi w tym nadzór nad odławianiem bezdomnych zwierząt,
  10. odbioru i unieszkodliwiania odpadów pochodzenia zwierzęcego,
  11. wykonywania zadań związanych z ochroną powietrza,
  12. ustalania opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej,
  13. nakazywania, przywrócenia zmiany stanu wody na gruncie szkodliwie wpływającej na grunty sąsiednie lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom,
  14. zatwierdzania ugody ustalającej zmiany stanu wody na gruntach, jeśli zmiany te nie wpływają szkodliwie na inne nieruchomości lub na gospodarkę wodną,
  15. uprawnionej kontroli gospodarki ściekowej,
  16. opiniowania programów gospodarki odpadami,
  17. opiniowania prac geologicznych oraz wniosków o wydanie koncesji górniczej,
  18. opiniowanie projektów prac rekultywacyjnych,
  19. przygotowywanie i aktualizacja Programów ochrony środowiska uwzględniających cele zawarte w programach strategicznych,
  20. przygotowanie coroczne zbiorczego zestawienia informacji o zakresie korzystania ze środowiska oraz naliczenia opłat środowiskowych.
  21. realizacja bądź koordynacja zadań związanych ze sporządzaniem Planu urządzania lasu,
  22. współpraca z organami ochrony środowiska w zakresie wpływu zanieczyszczeń komunalnych i przemysłowych na środowisko.

4) Zadania z zakresu rolnictwa:

a)  współdziałanie z sołtysami we wszelkich sprawach dotyczących  wsi i rolnictwa,

b) przyjmowanie i publikowanie informacji o pojawieniu się i zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt dzikich i gospodarskich,

c)  wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów ras uznanych za niebezpieczne,

d) wykonywanie zadań z zakresu zwalczania narkomanii poprzez nakazywanie zniszczenia upraw maku i konopi prowadzonych wbrew warunkom określonym przepisami prawa,

 e)  szacowanie szkód w gospodarstwach rolnych w wyniku klęsk żywiołowych.

Opracowano na podstawie zarządzenia nr 201/2024 z dnia 31 grudnia 2024 roku w sprawie nadania Urzędowi Miejskiemu w Tarczynie Regulaminu Organizacyjnego

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Borkowska Monika
(2025-02-28 10:47:36)
Ostatnio zmodyfikował:
Borkowska Monika
(2025-02-28 10:54:28)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki