Referat Podatków i Opłat

Referat Podatków i Opłat

Kierownik Reteratu - Magdalena Drążkiewicz, tel. 22 715 79 42

Przyjęcia interesantów:
poniedziałek:  900 - 1800,
wtorek:  800 - 1600,
środa:  800 - 1600,
czwartek: 800 - 1600,
piątek: 800 - 1500.
 

Do zadań Referatu Podatków i Opłat należy:

  1. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zaliczania w szczególnych gospodarczo uzasadnionych przypadkach niektórych wsi do innego okręgu podatkowego niż określony dla Gminy,
  2. prowadzenie wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz weryfikacja i prowadzenie czynności sprawdzających zakresie prawidłowości informacji i deklaracji składanych przez podatników,
  3. prowadzenie rejestru przypisów i odpisów,
  4. prowadzenie rejestru podań i odwołań w sprawie wymiaru, umorzenia, obniżenia, ulg, rozkładania na raty podatków i opłat, zaniechania,
  5. prowadzenie urządzeń księgowo-ewidencyjnych dla zobowiązań pieniężnych,
  6.  terminowe wystawianie upomnień dla zalegających w zobowiązaniach oraz niezwłoczne kierowanie tytułów do egzekucji,
  7. udzielanie informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji,
  8. dokonywanie rozliczeń inkasentów z inkaso zobowiązań pieniężnych,
  9. prowadzenie ewidencji i aktualizacja tytułów wykonawczych,
  10.  wydawanie zaświadczeń w przedmiocie spraw należących do kompetencji Referatu,
  11. przedkładanie Burmistrzowi propozycji wysokości stawek, podatków i opłat lokalnych,
  12.  przygotowanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat lokalnych,
  13.  przygotowywanie danych do sprawozdań (kwartalnych, półrocznych, rocznych)
    z zakresu strat wynikłych z tytułu obniżenia stawek podatkowych przez Radę,
  14.  przygotowywanie projektów uchwały w sprawie inkaso,
  15. sporządzanie kwartalne sprawozdań z wpływów podatkowych,
  16.  przygotowywanie danych do sprawozdań z tytułu umorzeń i zaniechań podatkowych,
  17. sporządzanie rocznego bilansu zobowiązań pieniężnych (nadpłaty, zaległości, uzgadnianie sald),
  18. przeprowadzanie kontroli w zakresie zgodności złożonych deklaracji przez osoby prawne i wykazów nieruchomości złożonych przez osoby fizyczne,
  19. przygotowywanie decyzji w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego
    w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
  20. wydawanie zezwoleń na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób taksówką osobową,
  21. wydawanie zezwoleń na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób tzw. przewozy regularne.
  22.  wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, naliczanie opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.

Opracowano na podstawie zarządzenia nr 201/2024 z dnia 31 grudnia 2024 roku w sprawie nadania Urzędowi Miejskiemu w Tarczynie Regulaminu Organizacyjnego

Wytworzył:
Udostępnił:
Borkowska Monika
(2025-02-28 10:01:45)
Ostatnio zmodyfikował:
Borkowska Monika
(2025-02-28 10:02:20)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki