Rozgraniczenie nieruchomości
Rozgraniczenie nieruchomości
1. Sprawy prowadzi
Referat Geodezji i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Tarczynie , ul. Juliana Stępkowskiego 17 , pok.113
2. Dokumenty od wnioskodawcy (klienta)
1. Wniosek pisemny o rozgraniczenie nieruchomości - wzór
3. Załączniki do wniosku
a. aktualne poświadczenie prawa własności na wnioskowanych do rozgraniczenia
nieruchomości.
b. adresy właścicieli rozgraniczanych nieruchomości.
c. kopia mapy ewidencyjnej z zaznaczonymi odcinkami granic wnioskowanymi
do rozgraniczenia w przypadku wniosku dotyczącego części granicy.
d. Pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
4. Opłaty
1. Opłata skarbowa:
a. od wydania decyzji administracyjnej – 10 zł,
b. od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury
albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego
małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot
zwolniony z opłaty skarbowej).
Wpłat z tytułu opłaty skarbowej można dokonywać (np. na poczcie, przelewem bankowym)
na konto Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej O/ Tarczyn .
Rachunek 12 9291 0001 0101 5887 2000 0010
lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w oddziale Banku w Tarczynie – ul. Komornicka 5
lub w Punkcie Obsługi Bankowej w Tarczynie, w budynku Urzędu Miejskiego , ul. Juliana Stępkowskiego 17
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
5. Forma załatwienia
Decyzja administracyjna
6. Termin załatwienia
W ciągu miesiąca od dnia otrzymania operatu rozgraniczenia nieruchomości
7. Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu
Operat rozgraniczania nieruchomości przyjęty do zasobu geodezyjnego.
8. Tryb odwoławczy
Od decyzji o rozgraniczeniu służy prawo żądania przekazania sprawy do sądu
składane za pośrednictwem wydającego decyzję w terminie 14 dni od jej doręczenia.
Od decyzji o umorzeniu postępowania rozgraniczeniowego służy prawo odwołania
do Samorządowego Kolegium Odwoławczego składane za pośrednictwem organu
wydającego decyzję w terminie 14 dni od jej doręczenia.
9. Podstawa prawna
1. Art. 29–24 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst
jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.)
2. Rozporządzenie Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa
i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczania
nieruchomości (Dz. U. Nr 45, poz. 453)
3. Art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
(tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 267)
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r.,
poz. 1282 ze zm.)
10. Informacje dodatkowe dla klienta
1. Wskazane jest podanie we wniosku kontaktowego numeru telefonicznego, pod którym
wnioskodawca jest dostępny w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Tarczynie.
2. W przypadku postępowania prowadzonego na wniosek koszty postępowania ponoszą
wnioskodawcy.
3. W przypadku sporu co do przebiegu linii granicznych, gdy brak jednoznacznych
dokumentów wskazujących na ich przebieg, a zainteresowani właściciele nieruchomości
nie złożyli zgodnego oświadczenia w tym zakresie, bądź nie zawarli ugody,
postępowanie administracyjne jest umarzane w drodze decyzji, a sprawa rozgraniczenia
przekazywana z urzędu do rozpatrzenia właściwemu sądowi (Wydział Cywilny).
4. W przypadku sporu co do przebiegu linii granicznych, gdy brak jednoznacznych
dokumentów wskazujących na ich przebieg, a zainteresowani właściciele nieruchomości
zawarli ugodę przed geodetą wykonującym czynności ustalenia przebiegu granic,
postępowanie administracyjne jest umarzane. Ugoda zawarta przed geodetą posiada moc ugody
sądowej.