Udostępnianie danych jednostkowych (osobowo-adresowych) z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL
Udostępnianie danych jednostkowych
(osobowo-adresowych) z rejestru mieszkańców oraz
rejestru PESEL
Wymagane dokumenty:
1.Wypełniony „Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL”.
2.Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych (np. wezwanie sądu do uzupełnienia braków, wezwanie komornika, wezwanie do zapłaty itp.).
3.Wykazanie interesu faktycznego (udostępnienie danych następuje pod warunkiem uzyskania zgody osoby, o której dane wystąpił wnioskodawca).
4. Dowód dokonania opłaty.
5. Dowód osobisty (do wglądu).
6. Pisemne pełnomocnictwo w przypadku działania przez pełnomocnika.
Opłaty:
1. Opłata za udostępnienie danych jednostkowych (dotyczy 1 osoby) lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem - 31 zł.
Opłatę można uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Tarczynie :
BS Biała Rawska 12 9291 0001 0101 5887 2000 0010.
2. Opłata skarbowa za ewentualne pełnomocnictwo –
17 zł. Opłatę można uiścić przelewem na w/w nr konta.
W przypadku złożenia wniosku o numer PESEL osoby zmarłej do postępowania spadkowego wnioskodawca jest zwolniony z opłaty skarbowej.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Udostępnienie danych następuje w terminie do 30 dni. W przypadku kiedy nie zostaną spełnione warunki określone w przepisach następuje odmowa udostępnienia danych w drodze decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji o odmowie udostępnienia danych wnosi się do Wojewody Mazowieckiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna:
art. 46 ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191, z 2023 r. poz. 497,1394,1941.); § 1 pkt 1 i 4, § 2, § 3 rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 26 czerwca 2019 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego (Dz. U. z 2019 r. 1212);
§ 2 pkt 1 rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2017 roku w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców, rejestrów zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL
( Dz. U. z 2017 r. poz. 2482 ze zm.); art. 1 ust. 1 pkt 2, załącznik cz. IV kol. 3 i 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. z 2022 r. poz. 2142,2236, z 2023r. 2111).
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Tarczynie
ul. Juliana Stępkowskiego 17
05-555 Tarczyn
Referat Spraw Obywatelskich, Obronnych i Zarządzania Kryzysowego
Pok. Nr 9
Tel. (22) 715-79-33
Urząd czynny:
poniedziałek, środa, czwartek 8-16
wtorek 8-17
piątek 8-15